Wednesday, April 13, 2011

სასწავლო პროექტი

 1.პროექტის სახელწოდება:      ტაო-კლარჯეთის ისტორიული ძეგლების პოპულარიზაცია
  2.პროექტის მთავარი იდეა:      ტაო-კლარჯეთის ძეგლების ისტორიისა და გეოგრაფიული   მდებარეობის შესწავლა, ინტერესის გაღვივება მოსწავლეებში ,რომ გაემგზავრონ ტაო- კლარჯეთში, მოინახულონ მდ.ჭოროხს იქით მცხოვრები ,,ჩვენებურები”, შეიტყონ მათგან  ბევრი საინტერესო ინფორმაცია აღნიშნული  ისტორიული ძეგლების წარსულისა და თანამედროვეობის შესახებ, გადაიღონ ფილმი და დაბრუნებისას მოახდინონ ამ ძეგლების პოპულარიზაცია.  
 3.პროექტის აქტუალობა:    პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეებს დაუგროვდებათ საინტერესო  მასალები ტაო-კლარჯეთის ისტორიული ძეგლების შესახებ, გაუჩნდებათ სურვილი, წვლილი შეიტანონ ქართული კულტურული მემკვიდრეობის მოფრთხილებაში ,დაცვასა და პოპულარიზაციაში.
 4.პროექტის მიზნები:   მოსწავლეები შეისწავლიან ,რომ  ტაო-კლარჯეთის სახელწოდებით აღინიშნება ძველი ქართული ისტორიული მხარეები, რომელთა უმეტესობა ამჟამად თურქეთის საზღვრებშია მოქცეული.  ეს ტერიტორია სამხრეთ საქართველოს შეადგენდა და მასში შედიოდა: სპერი, თორთუმი, კლარჯეთი, ტაო , შავშეთი, არტაანი,კოლა, სამცხე, ჯავახეთი... საქართველოსთვის ტაო- კლარჯეთი, უპირველეს ყოვლისა, ღირსშესანიშნავია სამი ძირითადი მოვლენით: 1.საქართველოში ქრისტიანული სარწმუნოება პირველად ამ გზით შემოვიდა; 2.ერთიან ქართულ ფეოდალურ სახელმწიფოს აქ ჩაეყარა საფუძველი;  3. აქ შეიქმნა ქართული კულტურის საეკლესიო და საერო ხუროთმოძღვრების, სასულიერო მწერლობის , მონუმენტური ფერწერის და სხვა უმნიშვნელოვანესი ძეგლები.                        
  5.მონაწილეთა ასაკი:  15-16 წლები
.6.ვადები/ხანგრძლივობა:    8 თვე. 
  7.მოსალოდნელი შედეგები: მოსწავლეები შეითვისებენ, რომ ეს მხარე ყველა ქართველისათვის განსაკუთრებით ძირფასია და ცნობილი, როგორც წმ. გრიგოლ ხანძთელის სამოღვაწეო ასპარეზი, სადაც მან და მისმა მოწაფეებმა არაჩვეულებრივი მასშტაბით გაშალეს  სამონასტრო მოძრაობა- ახალი მონასტრების დაარსება და ძველების განახლება. ტაო- კლარჯეთის ტერიტორიაზე არსებობდა ორ-ორი საეპისკოპოსო კათედრა : კლარჯეთში -ანჩი და ტბეთი, ხოლო ტაოში იშხანი და ბანა. ისინი გაუქმნდა მე-18 საუკუნეში ოსმალეთის ხელისუფლების გაბატონების გამო. მოსწავლეებს გაუჩნდებათ სურვილი, მოინახულონ ისტორიული ტაო-კლარჯეთი, მოიძიონ ტაო-კლარჯეთის საეკლესიო ეპარქიების ისტორია და შეადგინონ ერთგვარი კრებული ამის შესახებ, შეიტანონ თავიანთი მოკრძალებული წვლილი ქართული კულტურული მემკვიდრეობის შენარჩუნების საქმეში. 
 8. პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები: სახელმძღვანელოები- 1) ვალერი სილოგავა, კახა შენგელია  ,,ტაო-კლარჯეთი”. თბ. 2006წ.   2)საქართველოს ისტორია -რედ.ნ.ასათიანი 1988წ.  3) ივ. ჯავახიშვილი ,,მასალები საქართველოს მატერიალური კულტურის ისტორიისათვის”.  4) ვიდეო-კამერა. 5)ციფრული ფოტო-აპარატი. 6)ლეპ-ტოპი.        
 9.პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები): მოსწავლეები დაიყოფიან ჯგუფებად .1-ლი ჯგუფი შეისწავლის საქართველოს ძირძველი კუთხის ტაო-კლარჯეთის ისტორიასა და გეოგრაფიას, მოიძიებს ინფორმაციას იქ არსებული არქიტექტურული ძეგლების შესახებ. მე-2 ჯგუფი გაეცნობა და გამოიკვლევს ამ კუთხეში მცხოვრები ქართველი  მოსახლეობის, მეტყველებას,იქ შემორჩენილ ლეგენდებებსა და თქმულებებს. მე-3 ჯგუფი  გაეცნობა გიორგი მერჩულის ,,გრიგოლ ხანძთელის ცხოვრებაში” წარმოდგენილი წმინდანების მოღვაწეობას,მოიძიებს ფოტო-მასალას, მოაწყობს გამოფენას, გამოსცემს ბროშურებს. მე-4 ჯგუფი შეაჯერებს წინა ჯგუფების  მიერ მოძიებულ ინფორმაციას სამეცნიერო, ისტორიულ და გეოგრაფიულ ლიტერატურასთან.  გამოკვლეული მასალის საფუძველზე შეადგენენ ბუკლეტებს მოცემული ისტორიული ძეგლების შესახებ,რათა ხელი შეუწყონ ჩვენი კულტურული მემკვიდრეობის შემდგომ დაცვასა და პოპულარიზაციას . მთლიანი კლასი დაამუშავებს საექსკურსიო მარშრუტს და გაემგზავრება ტაო-კლარჯეთში.   
 10.საგნებთან/ საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:    ამ პროექტში მონაწილეობით მოსწავლეები გაიუმჯობესებენ ცოდნასა და უნარებს ქართულ ლიტერატურაში, ისტორიაში, გეოგრაფიაში, ისტ-ში და გამოიკვლევენ ხელოვნებისა და საზოგადოების განვითარების კულტურულ საფუძვლებს.                                                           ქართულში:   ისწავლიან აზრის დალაგებულად გადმოცემას, გამართულად წერას, შთაბეჭდილების გამოხატვას და გაზიარებას, პრეზენტაციების გაკეთებას, მოიძიებენ თქმულებებსა და ლეგენდებს.  გეოგრაფიაში:      გაეცნობიან ტაო-კლარჯეთში არსებული ისტორიული ძეგლების ადგილმდებარეობას, გამოიკვლევენ ჰავას,კლიმატს, იქ არსებულ მდინარეებს და ა.შ.    ისტორიაში:      გაეცნობიან ეპოქას, როცა მოღვაწეობდნენ წმ. გრიგოლ ხანძთელი და მისი ძმები, შეიტყობენ მათს წვლილს საქართველოში ქრისტიანობის განმტკიცების საქმეში, ჩამოუყალიბდებათ ისტორიული კვლევის უნარები.  ისტ-ი:     ინტერნეტში მოიძიებენ ინფორმაციებს, დაამუშავებენ კომპიუტერის საშუალებით და ამ მასალას განათავსებენ ბლოგზე.
  11. პროექტის ხელმძღვანელი :   მზია ეგიაშვილი, ახალციხის 1-ლი საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი. 
12.ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: mziaegiashvili@gmail.com
 13.პროექტის ვებ-გვერდი/ბლოგი:

No comments:

Post a Comment